الاثنين، 1 مايو 2017

أنا الأزهر _ بوابة دليل المعرفة

أنا الأزهر
مش انتم عايزين تلغوني وتضيفوني لجامعاتكم إلى بتقولوا انها فى مصلحة الطلبة
طب تعالوا نقارن.
أنا الازهر أقدم جامعة فى العالم عمري 1050 سنه.
انتو مين فى العالم.
أنا الأزهر أكثر جامعة في العالم فيها دارسين وافدين من دول أخرى .
انتو مين.
أنا الأزهر فيا أكثر من 3 مليون طالب وانا لوحدي بدون حكومتكم.
انتو مين
أنا الازهر حفظت الإسلام وتعاليمه ورسالته ونقلتها للعالم كله في عصور كان فيها كل دول العالم بتحارب الإسلام وعلومه.
انتو مين
أنا الأزهر أمامي أكتر شخصية مؤثرة في العالم الإسلامي.
انتو مين.
أنا الجامعة الوحيدة في العالم نسبة التحرش فيها 0% .
انتو مين
أنا الأزهر الجامعة الوحيدة فى العالم نسبة الجواز العرفي فيها 0%
أنتو مين
أنا الأزهر إلى بربي الاطفال علي حفظ القرآن وحب الرسول
انتو مين.
أنا الأزهر إلى مناهجي صعبة جدا وكبيرا جدا جدا ومع ذالك طلابي بيتفوقوا فيها وبيحبوه ونسبة دخول الطلاب بتزيد كل سنة عما قبلها .
انتو مين.
اقولكو انتو مين.
انتو جامعات أقدم واحده فيكم عمرها 100 سنة.
يعني أنا عندي علماء عمرهم أكبر من أقدم جامعه فيكم.
انتو من أعلي جامعات العالم في نسب التحرش.
انتو من اعلي جامعات العالم في نسب الجواز العرفي.
انتو عدد كلياتكم في حوالي 10 جامعات أقل من عدد كليات جامعتي.
انتو وزيركم 99% من المصرين ميعرفوش اسمه . 99,99% من العالم ميعرفوش اسمه.
انتو رغم مساندات الحكومه ليكم فشله.
أنتم إلى طلبة الأزهر بيضيق صدورهم من التواجد في جامعاتكم لمؤتمر أو محاضره بسبب انعدام الحياء والاخلاق عند شبابكم وبناتكم.
أنتم إللى مساجد جامعاتكم للزينة فقط مش للعبادة.
أنتم إلى بعتم اخراكم بدنياكم.
ومتغاظين وكارهين إللى حامل راية الإسلام من قديم الزمن.
انجانا الله منكم ومن مكركم .
حفظ الله ازهرنا لأكثر من ألف عام . وهو قادر علي حفظه إلى قيام الساعة.
💖
#الأزهر وشيخه وعلماؤه_خط_احمر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

الكتب الدراسية للمرحلتين الإعدادية والثانوية الأزهرية

  Toggle navigation 24 سبتمبر, 2017 بوابة الأزهر تنشر الكتب الدراسية للمرحلتين الإعدادية والثانوية الأزهرية    طباعة في إطار خطة بو...